Перейти до основного вмісту

Аутизм - ознаки, причини, лікування аутизму

Аутизм - психічний розлад, який виникає внаслідок порушення розвитку головного мозку, характеризується дефіцитом соціального контакту і спілкування, обмеженими інтересами і однотипними, повторюваними діями. Це захворювання проявляється в трирічному віці. Схожі стану, але з більш м'якими ознаками і симптомами зараховують до синдрому Аспергера 
Результат пошуку зображень за запитом "аутизм"
Аутизм причини
З причинами захворювання тісно пов'язують гени, які впливають на виникнення синаптичних зв'язків у корі головного мозку, але все ж учені сумніваються в тому, що тільки гени є винуватцем аутизму. Відводять роль і рідкісних мутацій під час вагітності. Іязицірно вважають, що оточення та ставлення до малюка, уязика існування також беруть участь у виникненні аутизму у дитини. Інша причина, така як вакцинація дитини, висувається як гіпотеза, без наукових підтверджень. Поширеність цього розладу приблизно 6 осіб на одну тисячу. Хлопчики хворіють частіше дівчаток в чотири рази. При аутизмі відзначаються зміни майже в усіх ділянках мозку, але етіологія та причини захворювання досі невідомі. Батьки починають помічати ранні ознаки аутизму в перші два роки життя
Аутизм ознаки у дітей
Це насамперед затримка мовного розвитку і відсутність бажання йти на контакт - дефіцит спілкування, обмеженість інтересів, стереотипи, в наявності проблема в розвитку невербального спілкування (відмова дивитися в очі і неприйняття тілесних обіймів), нездатність дружити з однолітками, розділяти радість і захоплення з товаришами, відсутність співпереживання за друзів; не сприйняття таких почуттів, як болю і смутку людей зі свого оточення; невтомне прагнення впорядковувати предмети і наводити порядок
Аутизм симптоми
У трьох випадках з чотирьох це розумова відсталість, нездатність говорити, а якщо розмовляє дитина, відчуває труднощі, щоб завести першим бесіду і підтримувати її. Як розпізнати аутизм? Це не складно, хворі повторюють однотипні фрази, почуті раніше. У бесіді не сприймають гумор, а розуміють все буквально без завуальованого спілкування. Спостерігаються порушення в чуттєвому сприйнятті (коли боляче - мовчать, а від звичайного дотику кривляться)
Ранній дитячий аутизм проявляється як зосередження уваги на частинах іграшки, так і небажанні зовсім грати цілою. А найчастіше взагалі не бажають грати. Вимога від близьких родичів певного порядку у режимі ходити по одній і тій же дорозі, їсти в певному порядку продукти). Маленькі діти не люблять ласк від батьків, звукових ігор, не можуть довго почати говорити, спостерігається затримка мовного розвитку. Дитина - аутист ігнорує мову, звернену до нього, а реагує тільки на віддалені звуки.
Хвороба аутизм в підлітковому періоді не проста пора. Звичайні діти важко переносять цей період, а аутисти подвійно. Підлітки відчувають страхи, депресії трапляються напади епілепсії
Аутизм у дорослих проявляється в захопленості певними темами (відео ігри, ігри в карти, запам'ятовування номерних знаків на авто), відсутність почуття гумору. Стереотипне мислення - шаблонами заздалегідь вивченими, характерні одні і ті ж рухи - похитування. Симптоми захворювання такі, що 33% хворих можуть досягти успіху в професійній діяльності, жити самостійно, але все ж відчувати труднощі у спілкуванні з людьми. Інтелект дорослих досягає при лікуванні і навчанні) не вище середнього. Не більше 10% дорослих людей, які страждають від аутизму, схильні удосконалювати свої здібності (запам'ятовувати вірші, малювати, грати на музичних інструментах)

Класифікація аутизму, розроблена в Росії в 1987 році
Виділяють два типи аутизму : класичний аутизм Каннера (по імені лікаря Лео Каннера, який вперше в 1943 році описав цей тип патології) і другий тип аутизму, при якому зустрічаються аутистичні стани різного походження
Різновиди захворювання :
1) синдром раннього класичного інфантильного аутизму Каннера
2) аутистична психопатія Аспергера
3) ендогенний і нападоподібний аутизм з причини шизофренії
4) резидуально-органічне стан аутизму
5) аутизм внаслідок хромосомних аберацій
6) аутизм через синдрому Ретта
7) аутизм неясного походження

Діагностика аутизму
Рання діагностика аутизму і лікування дозволяють дитині якомога швидше реалізувати наявний від народження потенціал. Для визначення ступеня та специфіки відставання розвитку дитини лікар застосовує різноманітні інструкції, опитувальники, тести вимірювання рівня інтелекту, а також розвитку. Застосовують успішно і клінічні спостереження в різних ситуаціях. Оцінюють доктора і фізичний стан хворого, щоб з'ясувати, як фізично розвинений малюк. На розсуд лікаря беруть лабораторні аналізи. Хромосомний аналіз роблять при наявності в сім'ї розумово відсталих. Електроенцефалограф призначає лікар при характерних нападах і повернення до своєї поведінки. Магнітно-резонансне дослідження проводитися, коли виявлена різниця в структурі мозку.
Ранній дитячий аутизм особливості : 1 рік малюк не бурмоче, не виробляє жестів і не показує на прохання на предмети; в 15 року не говорить слів; в 2 року не відтворює фраз з двох слів і якщо втрачає навички спілкування, придбані раніше
Аутизм лікування
Проблеми аутизму в тому, що не існує методів для цілковитого одужання від даного стану і як лікувати правильно аутизм і надати допомогу батькам ніхто не знає. Та й з приводу того, що вважати це особливий стан хворобою, в науковому середовищі побутують суперечки. Але все ж дитині потрібно допомагати в умінні спілкуватися і взаємодіяти в суспільстві. Не всім дітям у майбутньому вдається жити повним самостійним життям, досягнувши повноліття, але є і виключення. А значить, робота з аутизмом дає позитивні результати. І як показують відгуки - аутизм у дітей складна проблема, але розв'язувана. Відгуки вдячних батьків від відвідування спеціальних літніх таборів і педагогічних центрів надихають педагогів і лікарів на подальшу роботу з хворими дітьми з аутизмом. Навчання дітей з аутизмом направлено на інтенсивні тренінги - практикуми, як індивідуальні так і групові. Успішні музикотерапія, арт терапія, кінезітерапія, нейрокинезитерапия. Такі заняття дають можливість дітям зануритися в світ яскравих фарб, відчуттів і форм, привести в гармонію м'язовий тонус, досягти рухове рівновагу. При ранньому лікуванні багато діти налагоджують контакти з зовнішнім світом


Лікування аутизму ліками
Перемогти аутизм ліками можна тільки обмежено. Терапія допомагає у складних ситуаціях, але стандартних ліків для лікування аутизму не існує. Медикаменти складаються з інгібіторів зворотного захоплення серотоніну (ситалопрам, флуоксетин, сертралайн). Ці препарати успішно використовують у лікуванні депресій і популярність перейшла на лікування аутизму. Після чого йдуть тривоги, манії і поліпшується загальний поведінку і навчання дітей з аутизмом, нормалізуються мовні навички та соціалізація в суспільстві

Лікування аутизму та агресії
Також для лікування використовують психотропні ліки (галоперидол, рисперидон, сонапакс). Ці препарати допомагають при проблемах в поведінці (агресії, гніву, при неконтрольованих вчинках), але мають побічний вплив (збільшення ваги, збудження, безсоння). Тому перед початком прийому - радьтеся з лікарем. При призначенні психотропних ліків лікар враховує сімейні проблеми батьків, які виникають з присутністю хворого в сім'ї. Аутизм і агресія-це проблема для батьків. І проводячи лікування, необхідно вчасно реагувати на приховану агресію батьків і почуття провини, спрямоване на дитину; передчасні очікування у зв'язку з початком терапії і швидкого бажання вилікувати аутизм. Важливий ще такий момент, що із-за складнощів у спілкуванні і мовних порушень, хворий не може повідомити про побічні зміни в своєму організмі, а виникало неприємне відчуття може перейти до посилення свого патологічного поведінки. У зв'язку з такою ситуацією необхідно спостереження за динамікою. Іноді призначають клофелін та гідрохлорид, для зниження кров'яного тиску та лікування агресій у людей з проявами аутизму. Сюди ж додамо Літій і антиконвульсивние препарати (карбамазепін), а також вальпроєву кислоту. Ці засоби хороші для дітей з нечастими нападами.
Ефективність і допомогу від всіх препаратів індивідуальна і це важливо пам'ятати батькам!
У нашій країні провідними є види допомоги у вигляді лікарень, а необхідні установи, де реально будуть поєднувати педагогічну, лікувальну, логопедичну, а також корекційну допомогу

Корекція аутизму
Корекційна робота проводитися групою фахівців, а це і дитячий психіатр, невропатолог, логопед, психолог, педагог - вихователь, сестра - вихователька, музичний працівник.
Корекційну роботу необхідно здійснювати поетапно. Використовувати адаптовані програми з навчання та проведення ігор для спеціалізованих дитячих ясел і садків. Застосовувати два режими: щадний, а також активує. Адаптація малюка до денного стаціонару базується на використанні тактильних, моторних контактів, пантомимических, протопатических форм в умовах вільного вибору, а також польового поведінки. Оцінка стану дитини, його рівня розвитку, наявних знань, а також поведінкових навичок має проводитися усіма фахівцями. А надалі розроблятися індивідуальний план корекційних заходів. Діяльність дитини планується з урахуванням його психічного розвитку. Застосовується індивідуальна, а пізніше групова ігрова терапія. Спочатку відпрацьовується найважливіша реакція пожвавлення і включається зорово-моторний комплекс. Наступний етап це процес маніпуляцій з предметами. В результаті чого розвивають тактильні, кінестетичну, зорово-тактильне і м'язову сприйняття. В подальшому, між певними частинами тіла, виробляються зв'язку зі словесними позначеннями, видами різних рухів та їх словесними визначеннями. У хворої дитини формується початкове уявлення про тіло, його частинах. Наразі проводиться робота з малюком по вихованню навичок елементарного самообслуговування та участі в цілеспрямованій діяльності. З досвіду видно, що на початковому етапі лікування аутизму знання дитини відстають на 3 вікових порядку. Переважає гра маніпуляція, відсутня партнерство, ні співвідношення ігри зі значенням іграшок, немає реакцій на пропоновані нові іграшки і вводяться нові обличчя.
Наступний етап - це перехід від маніпуляцій з іграшкою до сюжетної гри.
Важливим залишається спонукання і мотивація до діяльності, часте повторення гри і створення ігрових штампів, з обов'язковим включенням зорово - моторного комплексу. Далі вводимо більш складні форми ігри, словесні вказівки даємо в стислій формі


Педагогіка і аутизм
Педагогічні програми включають навчання дітей поняттям рахунку, числа, визначення часових категорій, орієнтування за формою предметів, орієнтування в просторі. Діти-аутисти дуже важко переходять до нових рухів, не наслідують, не виробляють послідовної ланцюжка дій. У них виникають труднощі відтворити на вимогу нещодавно засвоєні знання. І на цьому етапі важливо ускладнення діяльності - збільшення пропонованого обсягу навичок і знань, але будь-які завдання пропонуються у наочній формі і пояснюються по кілька разів. Мовленнєві завдання подаються голосом різної гучності і звертаються до дітей на різній тональності. І тільки після засвоєння одноманітних програм, які пропонують різні фахівці, одноманітна діяльність хворої дитини починає розвиватися і стає спрямованою. І саме тепер діти переходять до усвідомленого оволодіння режимних навичок і моментів. У процесі комплексного виховання у аутистів створюється усвідомлення "Я" і здатність відмежовувати себе від інших осіб. На наступних етапах роботи все також вирішується завдання ускладнення діяльності малюка, з поступовим переходом від індивідуальних до групових занять

Логопедична робота включає визначення мовної патології, а відповідна корекція розвиває фонематичний та мовленнєвий слух, увагу, ставляться звуки і їх автоматизація, проводяться дихальні та голосові вправи. Важливим залишається мета розширення словникового запасу і розвиток здібностей до складання коротких речень за картинками, їх серій, а також вирішуються інші завдання.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Класифікація вад слуху

КЛАСИФІКАЦІЯ ВАД СЛУХУ У ДІТЕЙ . Визначення ступеня зниження слуху в дітей є необхідною передумовою оптимального вибору засобів лікування, реабілітації та організації корекційно-педагогічного впливу. Класифікація туговухості може здійснюватись з урахуванням: 1) її ступеня; 2) характеру зниження слуху; 3) локалізації ураження в слуховому апараті; 4) причин ураження слуху; 5) стану розвитку мовлення. Тільки з урахуванням всіх цих елементів можлива правильна оцінка стану, правильне лікування та виховання дитини, що втратила слух. У вітчизняній сурдологічній практиці досить широко застосовується класифікація порушень слуху у дітей, розроблена Л.В.Нейманом. В ній враховується ступінь ураження слухової функції і можливості формування мовлення при такому стані слуху. Використовується метод тональної аудіометрії та дослідження слуху мовленням. Розрізняють два види слухової недостатності: туговухість (приглухуватість) і глухоту. Туговухість – таке зниження слуху, при якому виникають у...

Інтегроване та інклюзивне навчання в Італії

Інтегроване та інклюзивне навчання в Італії Серед європейський країн Італія посідає чільне місце у впровадженні ідей інтегрованого та інклюзивного навчання, оскільки однією з перших визнала інтегративне та інклюзивне навчання найприйнятнішою для неповносправних дітей формою здобуття освіти. За визначенням директора Департаменту Національних досліджень у галузі освітніх інновацій в Італії P. Tortora, «Італія у цьому відношенні стала лабораторією для всього світу, оскільки саме латинська культура зорієнтована на визнання автономності та гідності кожної людини».  Освітню реформу в країні, яку було проведено у 1972 р., ініціював громадський рух «Демократична психіатрія». Метою цього громадського об’єднання було досягнення прогресивних змін у психіатричних лікувальних установах, усунення відособлення та ізоляції соціально не небезпечних осіб з порушеною психікою, які стали в’язнями ізольованих закладів. Учасники цього руху вважали, що виникнення психічних відхилень у багатьох в...

Адаптації для дитини з порушенням слуху

Адаптації для дитини з порушенням слуху Головна проблема для таких дітей – отримання інформації в тому ж обсязі, що й решта учнів. Найкраще, аби дітям цієї категорії у звичайній школі допомагали навчатися сурдопедагоги чи сурдоперекадачі. Але, ймовірніше, до звичайної школи прийде дитина, яка вже володіє навичками спілкування: може говорити, трохи чути і читати по губах. Перед тим, як почати її навчати, з’ясуйте, якими навичками вона володіє,  як краще організувати навчальний процес і її спілкування з однолітками. Спілкуючись із дітьми з порушеннями слуху, потрібно говорити дуже чітко (однак, не потрібно кричати), не забувати дублювати сказане (письмово чи перефразовуючи інформацію), особливо якщо справа стосується термінів, правил, інструкцій тощо. Навчальні фільми, по можливості, мають супроводжуватися субтитрами. Для того, щоб діти з порушеннями слуху краще орієнтувалися, у класі варто встановити сигнальні лампочки, що сповіщатимуть про початок і кінець уроку. Дитину із...