Перейти до основного вмісту

Як розпізнати аутизм у маленьких дітей


Маленькі діти нерідко страждають аутизмом. Це небезпечне захворювання, яке практично не діагностується навіть найсучаснішими технологіями та аналізами. Захворювання не лікується, тому за дитиною потрібно уважно стежити і звертати увагу на відхилення у його поведінці. Щоб знати, як розпізнати аутизм у маленьких дітей, потрібно розуміти, які ознаки можуть проявлятися.

У двох словах: аутизмом називають порушення процесу розвитку малюка, неправильна його адаптація до соціальної обстановці, неправильне розвиток розмовних навичок. Втім, у кожного з дітей-аутистів виявляються свої особливості протікання хвороби. Хтось зовсім не страждає порушенням язика, а у кого-то навпаки аутизм проявляється як порушення розмовних навичок.
У маленьких дітей першою ознакою захворювання аутизм може стати незвичайний погляд і його небажання встановлювати зорові контакти з оточуючими. Дитина рідко дивиться в очі оточуючим, але при цьому ніби коситься або дивиться крізь. На що відбуваються навколо нього події дитина практично не реагує, - ось як розпізнати аутизм в самому початку і при наступному прояві.
Навколишнє оточення для дітей, які страждають аутизмом, абсолютно нецікава. Таким дітям цікавіше грати на самоті, ніж з однолітками. Якщо деякий час поспостерігати за малюком, то можна побачити, що він ніби живе у своєму окремому світі.
У маленьких дітей з ознаками аутизму немає спроб скопіювати поведінку старших, що нерідко спостерігається у малюків. Розмовна мова може порушуватися не відразу, а згодом, по мірі дорослішання дитини. Він може розмовляти в перші кілька років життя, а потім замовкнути. При цьому можна розпізнати аутизм за відсутності всяких жестів і мімічних знаків. На одному вимовленому слові малюк може зациклитися і повторювати почуте багато разів. Наприклад, що чує по телевізору, що в розязиці з іншими людьми. Останнє слово дитина буде повторювати знову і знову.
У маленьких дітей, які страждають аутизмом, не проявляються ласка, ніжність, він не любить, коли його обіймають і гладять, уникає будь-яких дотиків. Гучні звуки лякають малюка, він закриває очі, прикриває руками вуха, хаотично обертає головою.
Це особливості поведінки, що дозволяють розпізнати аутизм на ранніх стадіях його розвитку. Сучасна медицина, на жаль, не в силах провести аналізи і діагностику, які дозволили б виявити це захворювання.
Що стосується факторів, які стають причиною розвитку аутизму у маленьких дітей, то їх виділяють кілька. Наприклад, одна з причин - спадковість. Батьки або хто-то в більш старшому поколінні можуть і не страждати аутизмом, але у них може бути важкий і складний характер, їм властива педантичність, небажання спілкуватися і йти на близький контакт. Це
позначається на формуванні характеру та психо-емоційному розвитку дітей.
Важливо не тільки знати, як розпізнати аутизм, але і як жити і вести себе з дітьми, у яких проявилася ця хвороба. Це складне і небезпечне стан, за дитиною треба постійно стежити. Змінене сприйняття ним реальності може призвести до сумних наслідків. Для таких дітей неприпустимі стреси, хвилювання, переживання. Не рекомендується привчати дитину до суворого розпорядку дня. Йому важко звикнути до обов'язків і повсякденним справам, тому суворий графік для дитини з аутизмом не підходить.
Спеціальна поведінкова тактика дозволить створити в родині комфортну обстановку, сприятливу для дитини атмосферу. Від батьків потрібно величезне терпіння і увагу.
x










Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Класифікація вад слуху

КЛАСИФІКАЦІЯ ВАД СЛУХУ У ДІТЕЙ . Визначення ступеня зниження слуху в дітей є необхідною передумовою оптимального вибору засобів лікування, реабілітації та організації корекційно-педагогічного впливу. Класифікація туговухості може здійснюватись з урахуванням: 1) її ступеня; 2) характеру зниження слуху; 3) локалізації ураження в слуховому апараті; 4) причин ураження слуху; 5) стану розвитку мовлення. Тільки з урахуванням всіх цих елементів можлива правильна оцінка стану, правильне лікування та виховання дитини, що втратила слух. У вітчизняній сурдологічній практиці досить широко застосовується класифікація порушень слуху у дітей, розроблена Л.В.Нейманом. В ній враховується ступінь ураження слухової функції і можливості формування мовлення при такому стані слуху. Використовується метод тональної аудіометрії та дослідження слуху мовленням. Розрізняють два види слухової недостатності: туговухість (приглухуватість) і глухоту. Туговухість – таке зниження слуху, при якому виникають у...

Інтегроване та інклюзивне навчання в Італії

Інтегроване та інклюзивне навчання в Італії Серед європейський країн Італія посідає чільне місце у впровадженні ідей інтегрованого та інклюзивного навчання, оскільки однією з перших визнала інтегративне та інклюзивне навчання найприйнятнішою для неповносправних дітей формою здобуття освіти. За визначенням директора Департаменту Національних досліджень у галузі освітніх інновацій в Італії P. Tortora, «Італія у цьому відношенні стала лабораторією для всього світу, оскільки саме латинська культура зорієнтована на визнання автономності та гідності кожної людини».  Освітню реформу в країні, яку було проведено у 1972 р., ініціював громадський рух «Демократична психіатрія». Метою цього громадського об’єднання було досягнення прогресивних змін у психіатричних лікувальних установах, усунення відособлення та ізоляції соціально не небезпечних осіб з порушеною психікою, які стали в’язнями ізольованих закладів. Учасники цього руху вважали, що виникнення психічних відхилень у багатьох в...

Адаптації для дитини з порушенням слуху

Адаптації для дитини з порушенням слуху Головна проблема для таких дітей – отримання інформації в тому ж обсязі, що й решта учнів. Найкраще, аби дітям цієї категорії у звичайній школі допомагали навчатися сурдопедагоги чи сурдоперекадачі. Але, ймовірніше, до звичайної школи прийде дитина, яка вже володіє навичками спілкування: може говорити, трохи чути і читати по губах. Перед тим, як почати її навчати, з’ясуйте, якими навичками вона володіє,  як краще організувати навчальний процес і її спілкування з однолітками. Спілкуючись із дітьми з порушеннями слуху, потрібно говорити дуже чітко (однак, не потрібно кричати), не забувати дублювати сказане (письмово чи перефразовуючи інформацію), особливо якщо справа стосується термінів, правил, інструкцій тощо. Навчальні фільми, по можливості, мають супроводжуватися субтитрами. Для того, щоб діти з порушеннями слуху краще орієнтувалися, у класі варто встановити сигнальні лампочки, що сповіщатимуть про початок і кінець уроку. Дитину із...