Перейти до основного вмісту

СДУГ

        Синдром дефіциту уваги з гіперактивністю (СДУГ) також іноді називають гіперактивністю абоСиндромом дефіциту уваги (СДВ). СДУГ - це загальний стан, яке може проявлятися як у дітей, так і у дорослих.

Симптоми СДУГ у дітей, якправило, групують у три категорії: неуважність, гіперактивність та імпульсивність.
Неуважність -
•  швидко відволікається;
•  не слід інструкцій і не закінчує завдання;
•  не слухає, колихтось говорить;
•  робить дурні помилки через неуважність;
•  часто забуває про щоденні справах;
•  не може спланувати свій день;
•  уникає або не любить завдання, виконання яких вимагає посидючості або тривалої концентрації уваги;
•  часто втрачає щось, у тому числі особисті речі;
•  буває сонним в денний час.
Гіперактивність -:
•  неспокійно рухається, совається, метушиться, коли сидить;
•  не може всидіти на одному місці;
•  не можетихенько грати;
•  завжди рухливий - бігає, забирається кудись (у дорослих і у підлітків це проявляється в неспокійності);
•  дуже балакучий.
Імпульсивність :
•  не може дочекатися своєї черги;
•  викрикує відповідь, не дослухавши питання до кінця;
•  часто перебиває інших.
Що саме викликає СДУГ поки що не відомо, але вчені продовжують дослідження людського мозку в пошуках відповідей. Вони схиляються до думки, що існує кілька факторів, що провокують СДУГ, втому числі:
•  Спадковість: Той факт, що СДВГ часто проявляється у кількох членів сім'ї, дозволяє припустити, що діти успадковують схильність до СДУГ у батьків.
•  Хімічний дисбаланс: Експерти вважають, щонедостатня кількість особливих хімічних речовин у мозку (нейротрансмітерів або нейропередатчіков), що відповідають за передачу нервових імпульсів, також може бути чинником, що викликає СДУГ.
•  Зміни діяльності мозку: У дітей із СДУГ відділи мозку,відповідають за контроль уваги, як правило менш активні, ніж у здорових дітей.
•  Травми голови: Бували випадки, коли у дітей після травм голови, особливо після струсів, проблеми поведінки, дуже схожі на СДУГ.
Нижченаведено кілька інших факторів, які можуть спровокувати СДУГ або стимулювати розвиток його симптомів:
•  Погане харчування, інфекційні захворювання і зловживання різними речовинами (включаючи сигарети і алкоголь) під час вагітності можуть бути стимулюючими факторами. Причиною цього є їх вплив на розвиток мозку дитини.
•  Схильність в ранньому дитинстві впливу токсинів, таких як свинець або поліхлоровані дифеніли , Також може вплинути на розвитокмозку.
•  Пошкодження мозку або мозкові порушення можуть зіграти роль у розвитку СДУГ
Прояви гіперзбудливості виникають частіше в перші місяці життя , у 20 % випадків вони припадають на пізніші терміни (старше шести -восьми місяців). Незважаючи на правильний режим і догляд , достатню кількість їжі , діти неспокійні, у них відзначається безпричинний крик.
Порушення сну при синдромі гіперзбудливості спостерігаються в 82 % випадків. Вони виражаються в утрудненому тривалому засипанні, частому спонтанному пробудженні, ранньому пробудженні, здриганні навіть при незначному звуці , криках , підвищеної рухової активності , стереотипних рухах у сні ( хитання головою , смоктання пальця тощо), сонливості абозбудливості протягом дня , іноді повної інверсії сну і неспання.
У віці від одного року до трьох років дітей з СДУГ відрізняють підвищена збудливість , рухове занепокоєння , порушення сну і апетиту, слабка прибавка в масі тіла , деяке відставання в мовному і руховому розвитку . До трьох років звертають на себе увагу такі особливості, як моторна неспритність , підвищена стомлюваність , відволікання, рухова гіперактивність , імпульсивність , упертість і негативізм . У молодшому віці у них нерідко спостерігається затримка у формуванні навичок охайності ( енурез , енкопрез ) .
у багатьох дітей з СДУГ виявляються затримка розвитку мови і порушення артикуляції . Зокрема , порушена здатність до мовного спілкування з оточуючими, до розуміння виражених в мові емоцій , реакцій , інструкцій , гумору. Діти не можуть дотримуватися правил ведення бесіди

 Нерідко у них також спостерігаються прості і соціальні фобії , запальність , задерикуватість , опозиційний та агресивна поведінка . У підлітковому віці у дітей з СДУГ практично зникає гіперактивність , але зберігаються імпульсивність і порушення уваги , нерідко наростають порушення поведінки , агресивність , труднощі у взаєминах у сім’ї та школі , погіршується успішність, може з’явитися тяга до вживання алкоголю і наркотиків.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Інтегроване та інклюзивне навчання в Італії

Інтегроване та інклюзивне навчання в Італії Серед європейський країн Італія посідає чільне місце у впровадженні ідей інтегрованого та інклюзивного навчання, оскільки однією з перших визнала інтегративне та інклюзивне навчання найприйнятнішою для неповносправних дітей формою здобуття освіти. За визначенням директора Департаменту Національних досліджень у галузі освітніх інновацій в Італії P. Tortora, «Італія у цьому відношенні стала лабораторією для всього світу, оскільки саме латинська культура зорієнтована на визнання автономності та гідності кожної людини».  Освітню реформу в країні, яку було проведено у 1972 р., ініціював громадський рух «Демократична психіатрія». Метою цього громадського об’єднання було досягнення прогресивних змін у психіатричних лікувальних установах, усунення відособлення та ізоляції соціально не небезпечних осіб з порушеною психікою, які стали в’язнями ізольованих закладів. Учасники цього руху вважали, що виникнення психічних відхилень у багатьох в...

Класифікація вад слуху

КЛАСИФІКАЦІЯ ВАД СЛУХУ У ДІТЕЙ . Визначення ступеня зниження слуху в дітей є необхідною передумовою оптимального вибору засобів лікування, реабілітації та організації корекційно-педагогічного впливу. Класифікація туговухості може здійснюватись з урахуванням: 1) її ступеня; 2) характеру зниження слуху; 3) локалізації ураження в слуховому апараті; 4) причин ураження слуху; 5) стану розвитку мовлення. Тільки з урахуванням всіх цих елементів можлива правильна оцінка стану, правильне лікування та виховання дитини, що втратила слух. У вітчизняній сурдологічній практиці досить широко застосовується класифікація порушень слуху у дітей, розроблена Л.В.Нейманом. В ній враховується ступінь ураження слухової функції і можливості формування мовлення при такому стані слуху. Використовується метод тональної аудіометрії та дослідження слуху мовленням. Розрізняють два види слухової недостатності: туговухість (приглухуватість) і глухоту. Туговухість – таке зниження слуху, при якому виникають у...

Шведська модель інклюзивної освіти

Шведська модель інклюзивної освіти Заслуговує на увагу й досвід інклюзивного навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку у Швеції. Так, зокрема, у цій країні з демократичним устроєм, що ратифікувала всі міжнародні угоди щодо здобуття освіти неповносправними, Міністерством освіти у 1980 р. було затверджено нормативно- правовий документ під назвою Навчальний План, який означив новий стратегічний напрям освітньої політики держави. Учням з особливостями психофізичного розвитку надали можливість навчатися в масових закладах, створивши для цього відповідні умови. Так, з 1986 р. у країні розформовані спеціальні школи для дітей з порушеннями зору. Всі діти з ослабленим зором навчаються у школах за місцем проживання, а необхідну допомогу отримують у Національному медичному центрі та його філіях. У 1989 р. було ухвалено новий «Закон про середню освіту», у якому інклюзивне навчання визначено основною формою здобуття освіти неповносправними. Значно збільшивши фінансування масо...