Перейти до основного вмісту

СДУГ

        Синдром дефіциту уваги з гіперактивністю (СДУГ) також іноді називають гіперактивністю абоСиндромом дефіциту уваги (СДВ). СДУГ - це загальний стан, яке може проявлятися як у дітей, так і у дорослих.

Симптоми СДУГ у дітей, якправило, групують у три категорії: неуважність, гіперактивність та імпульсивність.
Неуважність -
•  швидко відволікається;
•  не слід інструкцій і не закінчує завдання;
•  не слухає, колихтось говорить;
•  робить дурні помилки через неуважність;
•  часто забуває про щоденні справах;
•  не може спланувати свій день;
•  уникає або не любить завдання, виконання яких вимагає посидючості або тривалої концентрації уваги;
•  часто втрачає щось, у тому числі особисті речі;
•  буває сонним в денний час.
Гіперактивність -:
•  неспокійно рухається, совається, метушиться, коли сидить;
•  не може всидіти на одному місці;
•  не можетихенько грати;
•  завжди рухливий - бігає, забирається кудись (у дорослих і у підлітків це проявляється в неспокійності);
•  дуже балакучий.
Імпульсивність :
•  не може дочекатися своєї черги;
•  викрикує відповідь, не дослухавши питання до кінця;
•  часто перебиває інших.
Що саме викликає СДУГ поки що не відомо, але вчені продовжують дослідження людського мозку в пошуках відповідей. Вони схиляються до думки, що існує кілька факторів, що провокують СДУГ, втому числі:
•  Спадковість: Той факт, що СДВГ часто проявляється у кількох членів сім'ї, дозволяє припустити, що діти успадковують схильність до СДУГ у батьків.
•  Хімічний дисбаланс: Експерти вважають, щонедостатня кількість особливих хімічних речовин у мозку (нейротрансмітерів або нейропередатчіков), що відповідають за передачу нервових імпульсів, також може бути чинником, що викликає СДУГ.
•  Зміни діяльності мозку: У дітей із СДУГ відділи мозку,відповідають за контроль уваги, як правило менш активні, ніж у здорових дітей.
•  Травми голови: Бували випадки, коли у дітей після травм голови, особливо після струсів, проблеми поведінки, дуже схожі на СДУГ.
Нижченаведено кілька інших факторів, які можуть спровокувати СДУГ або стимулювати розвиток його симптомів:
•  Погане харчування, інфекційні захворювання і зловживання різними речовинами (включаючи сигарети і алкоголь) під час вагітності можуть бути стимулюючими факторами. Причиною цього є їх вплив на розвиток мозку дитини.
•  Схильність в ранньому дитинстві впливу токсинів, таких як свинець або поліхлоровані дифеніли , Також може вплинути на розвитокмозку.
•  Пошкодження мозку або мозкові порушення можуть зіграти роль у розвитку СДУГ
Прояви гіперзбудливості виникають частіше в перші місяці життя , у 20 % випадків вони припадають на пізніші терміни (старше шести -восьми місяців). Незважаючи на правильний режим і догляд , достатню кількість їжі , діти неспокійні, у них відзначається безпричинний крик.
Порушення сну при синдромі гіперзбудливості спостерігаються в 82 % випадків. Вони виражаються в утрудненому тривалому засипанні, частому спонтанному пробудженні, ранньому пробудженні, здриганні навіть при незначному звуці , криках , підвищеної рухової активності , стереотипних рухах у сні ( хитання головою , смоктання пальця тощо), сонливості абозбудливості протягом дня , іноді повної інверсії сну і неспання.
У віці від одного року до трьох років дітей з СДУГ відрізняють підвищена збудливість , рухове занепокоєння , порушення сну і апетиту, слабка прибавка в масі тіла , деяке відставання в мовному і руховому розвитку . До трьох років звертають на себе увагу такі особливості, як моторна неспритність , підвищена стомлюваність , відволікання, рухова гіперактивність , імпульсивність , упертість і негативізм . У молодшому віці у них нерідко спостерігається затримка у формуванні навичок охайності ( енурез , енкопрез ) .
у багатьох дітей з СДУГ виявляються затримка розвитку мови і порушення артикуляції . Зокрема , порушена здатність до мовного спілкування з оточуючими, до розуміння виражених в мові емоцій , реакцій , інструкцій , гумору. Діти не можуть дотримуватися правил ведення бесіди

 Нерідко у них також спостерігаються прості і соціальні фобії , запальність , задерикуватість , опозиційний та агресивна поведінка . У підлітковому віці у дітей з СДУГ практично зникає гіперактивність , але зберігаються імпульсивність і порушення уваги , нерідко наростають порушення поведінки , агресивність , труднощі у взаєминах у сім’ї та школі , погіршується успішність, може з’явитися тяга до вживання алкоголю і наркотиків.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Класифікація вад слуху

КЛАСИФІКАЦІЯ ВАД СЛУХУ У ДІТЕЙ . Визначення ступеня зниження слуху в дітей є необхідною передумовою оптимального вибору засобів лікування, реабілітації та організації корекційно-педагогічного впливу. Класифікація туговухості може здійснюватись з урахуванням: 1) її ступеня; 2) характеру зниження слуху; 3) локалізації ураження в слуховому апараті; 4) причин ураження слуху; 5) стану розвитку мовлення. Тільки з урахуванням всіх цих елементів можлива правильна оцінка стану, правильне лікування та виховання дитини, що втратила слух. У вітчизняній сурдологічній практиці досить широко застосовується класифікація порушень слуху у дітей, розроблена Л.В.Нейманом. В ній враховується ступінь ураження слухової функції і можливості формування мовлення при такому стані слуху. Використовується метод тональної аудіометрії та дослідження слуху мовленням. Розрізняють два види слухової недостатності: туговухість (приглухуватість) і глухоту. Туговухість – таке зниження слуху, при якому виникають у...

Інтегроване та інклюзивне навчання в Італії

Інтегроване та інклюзивне навчання в Італії Серед європейський країн Італія посідає чільне місце у впровадженні ідей інтегрованого та інклюзивного навчання, оскільки однією з перших визнала інтегративне та інклюзивне навчання найприйнятнішою для неповносправних дітей формою здобуття освіти. За визначенням директора Департаменту Національних досліджень у галузі освітніх інновацій в Італії P. Tortora, «Італія у цьому відношенні стала лабораторією для всього світу, оскільки саме латинська культура зорієнтована на визнання автономності та гідності кожної людини».  Освітню реформу в країні, яку було проведено у 1972 р., ініціював громадський рух «Демократична психіатрія». Метою цього громадського об’єднання було досягнення прогресивних змін у психіатричних лікувальних установах, усунення відособлення та ізоляції соціально не небезпечних осіб з порушеною психікою, які стали в’язнями ізольованих закладів. Учасники цього руху вважали, що виникнення психічних відхилень у багатьох в...

Адаптації для дитини з порушенням слуху

Адаптації для дитини з порушенням слуху Головна проблема для таких дітей – отримання інформації в тому ж обсязі, що й решта учнів. Найкраще, аби дітям цієї категорії у звичайній школі допомагали навчатися сурдопедагоги чи сурдоперекадачі. Але, ймовірніше, до звичайної школи прийде дитина, яка вже володіє навичками спілкування: може говорити, трохи чути і читати по губах. Перед тим, як почати її навчати, з’ясуйте, якими навичками вона володіє,  як краще організувати навчальний процес і її спілкування з однолітками. Спілкуючись із дітьми з порушеннями слуху, потрібно говорити дуже чітко (однак, не потрібно кричати), не забувати дублювати сказане (письмово чи перефразовуючи інформацію), особливо якщо справа стосується термінів, правил, інструкцій тощо. Навчальні фільми, по можливості, мають супроводжуватися субтитрами. Для того, щоб діти з порушеннями слуху краще орієнтувалися, у класі варто встановити сигнальні лампочки, що сповіщатимуть про початок і кінець уроку. Дитину із...